Stát má přispět za to, že přispěl

Jak prý nyní železnice hlásí, mají už nyní příliš mnoho pasažérů. Navzdory tomu, že je ještě hodně dlouho do turistické sezóny, kdy se všemožní cestovatelé začnou rojit jako houby po dešti, už dnes se prý lidé do vlaků nevejdou. Tolik jich je!
lokomotiva a vlak
A tak jsou kromě silnic ucpané už i některé železniční tratě. Vagony bývají plné lidí a není jak na tom něco zlepšit. Protože se více vlaků na koleje v dopravní špičce nevejde a ani stávající vlakové spoje nelze příliš doplňovat o další vagony. A to z toho prostého důvodu, že stávající vlakové soupravy jsou už dost vytížené a nákup nových a větších souprav by trval dlouho a stál horu peněz. Koupě nového vlaku prý trvá až čtyři roky a nikdo se ani nehrne do toho, aby to zaplatil; nechce tak učinit ani nikdo z dopravců, ani jimi obsluhované kraje, které dopravu už i tak dotují stamiliony korun ze svých rozpočtů.
A tak je zkrátka zle. Zejména na tratích směřujících do Prahy nebo vedoucích po jejím okolí. Tam už je situace na hraně svých možností a ani případné delší vlaky by ji nevyřešily. A tak jsou tam soupravy prostě nejednou nacpané k prasknutí. A i tak je stále těžší zajistit, aby se na trať vešly regionální osobní vlaky spolu s těmi dálkovými a nákladními.
Jediné, co by prý mohlo tuto neutěšenou situaci zlepšit, by byla výstavba nových tratí, na něž by se odklonila dálková doprava, aby tato nekolidovala s regionálními vlaky. Ovšem k tomu je kompetentní jedině – stát!
Stát by prý měl dát výrazně víc peněz na stavbu nových železničních tratí. Aby se mu podařilo udržet lidi ve vlacích.
Lidi, kteří si za to cestování platí. A lidi, kterým to ze tří čtvrtin platí dobrodějný stát, dotující rozhazovačně chudáky mladé lidi a stařečky, kteří by jinak možná museli sedět doma, protože by na výlety hromadnou dopravou třeba neměli peníze.
vlak na nádraží
A co myslíte? Jak se asi stát zachová? Dá ze společné kasy nás všech peníze na výstavbu nových tratí, nebo se na to vykašle, ať se s tím lidé a dopravci nějak vypořádají sami?
Protože v to, že by ministři zase sebrali dopravcům ony obří a vcelku nesmyslné dotace pro privilegované české chudáky, kteří by se jim za to mohli mstít ve volbách, nevěřím.